Zomervakantie 2018

Theodorus auf reisen

Deze vakantie ga ik niet lang en ver weg. M'n moeder hoopt in deze vakantie 80 jaar te worden en ik neem haar 'n week mee langs de "Romantische Straße" in Duitsland.

Zaterdag 28-07 vertrekken we omstreek 07.00 uur. De reis verloopt spoedig. Na de Ruhrpott verlaten we de snelweg en gaan verder over de Bundesstrasen.

Als we trek in 'n boterham krijgen stoppen we bij 'n bakker om heerlijke vers gebakken broodjes te kopen.

Als we aan 't begin van de middag in de buurt van Usingen (deelstaat Hessen) zijn begint 'n automobilist achter me rare gebaren te maken en uiteindelijk brengt hij me tot stoppen op 'n parkeerplaats. Een van de achterbanden blijkt leeg te zijn. Ik heb er vier dus ik heb 't niet gemerkt. Wat nu? Ik moet op zoek naar 'n banden boer maar eerst op zoek naar 'n camping voor vannacht.

We hebben 'n camping in de buurt gevonden. Op vijf wielen rijden we naar Waldzeltplatz in Aschbach.

Voor twee nachten betaal ik € 20,-

We gaan de omgeving verkennen. Tot maandagmorgen blijven we hier. Ik heb al 'n bandenhandel in de buurt gevonden. Maandagnorgen om 08.00 uur staan we op de stoep.

Maandag 30-07-2018 staan we om 07.45 uur al bij Reifenhandel Moses in Usingen op de stoep. Een vriendelijk meiske aan de receptie helpt me en verteld dat de band die ik denk nodig te hebben niet in het magazijn aanwezig is. De bus mag naar binnen en als de band er eenmaal af is blijkt 't verlengventiel lek te zijn. Maar ook dat hebben ze niet op voorraad. Monteer die band dan maar zonder verlengventiel. Drie kwartier later en € 22.95 minder gaan we weer op weg.

Omdat de temperatuur tot boven de 35 graden stijgt besluiten we de route in te korten en 'n camping te zoeken. Het is camping Main-Spessart-Park geworden voor vandaag. We zetten de bus neer en zoeken 'n plek in de schaduw om onze stoelen neer te zetten. Het is te warm om wat te doen.

We wandelen 'n rondje over de camping en ploffen daarna snel weer onder de luifel in onze stoelen. Het blijft warm. Als we ons bed opzoeken doe ik de achterdeur open om toch nog 'n beetje frisse lucht binnen te krijgen.

Het is dinsdagmorgen 07.00 uur als de wekker weer lawaai gaat maken. De temperatuur begint nu al weer op te lopen. Ik ga voor 't ontbijt zorgen. Als we dat achter de kiezen hebben slinger ik TheoDorus weer aan. De bedoeling is om vandaag naar Hymer World te gaan in Wertheim. Als ik in de gaten krijg dat dit een uit de kluiten gewassen verkoopcentrum is van Hymer campers, caravans en accesoires besluiten we naar de Altstadt van Wertheim te gaan.

De bus parkeer ik op 'n grote parkeerplaats vlak bij de altstadt.

Wertheim blijkt 'n prachtig oude stad te zijn. We lopen er 'n paar uur rond en lopen dan weer richting TheoDorus.

Als we weer bij de bus komen staat deze pal in de zon. Per direct verplaats ik 'm naar 'n schaduwplek onder de brug.

Onderweg stoppen we bij 'n bakker en koop broodjevoor de lunch en wat lekkers voor vanavond.

's Avonds gaan we het naburige dorpje verkennen. Het stelt allemaal niet veel voor. Zefs de brandweer stelt niets voor.

De camping is bommetje vol.

Woensdag is het feest! M'n moeder is 80 jaar geworden. Als we het ontbijt achter de kiezen hebben slinger ik TheoDorus weer aan. We gaan naar Rotthenburg ob der Tauber.

Er klink prachtige orgelmuziek uit 'n openstaande deur van de kerk. We stappen over 'n bezemsteel heen die de ingang 'n beetje versperd. Een boze schoonmaakster vraagt wat we aan 't doen zijn. Ik leg 't uit en ze zegt op norse toon dat we alleen even mogen gaan zitten om te luisteren en Niet gaan rondlopen.

Rothenburg ob der Tauber blijkt 'n prachtig oud centrum te hebben.

We doen ons op 't marktplein te goed aan 'n kop koffie en kijken naar de busladingen met Japanners die hier 'n rondleiding krijgen.

Tegen de middag arriveren we bij Donau-Lech camping. We gaan vanavond uit eten in het naburige dorpje. 's Avonds slapen we met de achterdeuren open omdat 't veel te warm is.

Donderdagmorgen loopt om 07.00 uur de wekker weer af. We doen 't rustig aan. Vandaag. Onderweg doen we ook even Landsberg am Lech aan. Daar is namelijk het "LechWehr" Ik parkeer TheoDorus en we gaan koffie zetten. en genieten van de omgeving

Als we door het stadje Schongau rijden zie ik 'n bordje met daarop "historische binnenstad" We zoeken 'n parkeerplaats en gaan op onderzoek uit..

12.00 uur arriveren we bij Campingplatz Am Richterbichl in Weihanger.

Na 't avondeten wandelen we nog even naar het dorp Rottenbuch. We hebben 'n kerk gezien die we willen bekijken. We hadden geluk de deur was nog open omdat er 'n repetitie gaande was.

Ik moet toegeven dat ik nog niet vaak 'n kerk heb gezien die zo versierd was.

Het is vrijdagmorgen en 't probleem met de startaccu begint me te vervelen. Toen ik TheoDorus uit z'n winterslaap heb gehaald heb ik de accupolen er op gedrukt zonder deze vast te draailen. Door het schudden is een pool los getrild en heeft slecht kontakt gemaakt. de pools deels weggesmolten en nu moet ik iedere keer als ik wil starten de accukabel stevig op de pool drukken omdat er anders geen goede verbinding is voor de stroom.

We gaan vandaag naar de plaats Füssen. De laaste plaats aan de Romantische straße.

En weer lopen we tegen beeldschoon kerkje aan met 'n rijkelijk versierd interieur.

We vertrekken weer richting de volgende camping. We gaan naar camping Christophorus in Kirchberg an der Iller.

We pakken nog 'n puntje Oostenrijk mee.

Eenmaal gesetteld ga ik op zoek naar 'n bedrijf wat 'n nieuwe accu kan leveren. Ik bel op en vraag of ze de accu op voorraad hebben. Morgenvroeg kan ik langs komen.

Bij garagebedrijf Brioulin Vöhringen laat ik de nieuwe accu monteren. Gelukkig kan de bus nu weer zonder kunstgrepen gestart worden. Ik betaal en we vertrekken weer snel.

We rijden richting Ulm en als 't tijd word voor koffie zoeken we 'n parkeerplaats op. Dit keer 'n parkeerplaats bij de Aldi.

Dan rijden we door 'n stadje met 'n best wel flinke stadsmuur er om heen. We besluiten te kijken. Eenmaal binnen de muren viel 't allemaal flink tegen. De meeste oude huizen waren weg of zodanig gemoderniseerd dat er weinig of niets te zien viel.

We crossen dwars door Ulm en later door Stuttgart om te gaan naar 'n camping in Bad Liebenzell maar die bleek vol te zijn. Al snel vinden we 'n andere camping. International camping Schwarzwald. Eenmaal daar houden ze middag rust en we moeten 'n uur wachten. Als de deur open gaat en 'n Nederlandse mevrouw die voor mij is vraagt of er nog plek is op de camping voor een nacht, zegt 't grietje achter de balie dat alles vol is. Ik vraag onmiddellijk waarom er dan geen bord aan de weg is gezet met daarop de mededeling dat de camping vol is. Ze weet ze niet wat ze moet zeggen. Een beetje pissig vertrekken we weer.

Een tijdje later komen we aan bij Höhen camping Langenbrand in Langenbrand.

Het is te warm om nog wat te gaan ondernemen.

Zaterdag 05-08-2018

De laatste etappe van deze vakantie.Het is m'n bedoeling om langs de Rijn terug te rijden.

Onderweg word er regelmatig 'n koffiepauze ingelast.

Het is hier best wel mooi en ik ga 'n plekje zoeken voor TheoDorus. Evenlater staat hij prachtig aan de Rijn en ook nog gratis. We gaan even 't stadje Sankt Goar verkennen om daarna de broodjes op te eten die we eerder vanmorgen gekocht hebben.

Einde vakantie 2018

Even later zitten we te lunchen aan de Rijn.

Eerst 'n borrel.

Tegen de middag arriveren we bij camping Tauber Idyl.Vlak bij Rothenburg ob der Tauber.

Als we 't gezien hebben lopen we over de stadsmuur weer terug richting parkeerplaats.