Zomervakantie 2016

Theodorus auf reisen

opmerkingen? mail naar webmaster@Theodorus.nu

Zomervakantie 2016 Albanie & Macedonie

De bedoeling is om via Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië-Herzegovina, Montenegro naar Albanië te rijden. Daarna volg ik de kust tot de Griekse grens. Die grens volg ik tot vlak voor het meer van Ohrid. Hier steek ik de grens met Macedonië over. Ik doe 'n rondje Macedonië en ga weer naar Albanië om daarna de zelfde weg weer terug te rijden.

14-07-2016

Vannacht slecht geslapen om 22.30 uur in m’n bed gekropen en om 02.00 uur word ik wakker. Ik kan niet meer slapen. Ik besluit om er uit te gaan. I zet ’n kop koffie en sla ’n broodje achterover. Om 02.30 uur slinger ik TheoDorus en maak de buurt wakker. Eerst langs de flappentapper en dan gaat ’t echt beginnen.

De eerste 450 km. loopt ’t zonder problemen. Dan begin ik moet te worden. Ik ga ’n parkeerplaats op en maak me ’n kop koffie en neem ’n broodje. Daarna effe ’n half uurtje vlak.

Daarna gaat ie weer als nieuw maar het word er druk op de autobahn. Ik arriveer rond 13.00 uur op de eerste camping.

Vanavond kijk ik naar de route van morgen en ik zie dat m’n route langs de camping gaat waar m’n kameraad Edwin Tap en vrouw en dochter verblijven. Ik stuur diverse app’s en sms’sn maar geen reactie. Dan besluit ik Inge, de vrouw van Edwin ’n sms te sturen. Daar komt wel ’n reactie op. Ik ben natuurlijk welkom. Mooi, da’s ook weer veur mekaar.

Onderweg op de autobahn kom ik 'n vreemd uitziende auto tegen. Het blijkt 'n nieuw model te zijn die getest word. Het merk is me onduidelijk.

15-07-2016

Iets voor acht slinger ik TheoDorus weer aan en we gaan richting Villach in Oostenrijk. Ruim 300 kilometer. Da’s te doen. Tegen 13.00 uur arriveer ik op camping Mentl en tref ’n slapende Inge aan. We drinken koffie en gaan even later de camping rond. Erg gezellig. We kletsen en drinken teen en tander.

Edwin maakt de Weber klaar en we gaan eten. Een gezellige avond volgt, tot ’t tijd word om naar de koffer te gaan. De douches zijn gratis en heerlijk warm. Het weer is niet om over naar huis te schrijven. Koud is ’t en de kachel moet aan.

Tot morgen!

16-07-2016

Ik had toch echt gisterenavond de wekker op 07.15 uur gezet maar toch werd ik vanmorgen ’n half uur later pas wakker. Da’s balen! Ik zag in ’n oogwenk Edwin langs de bus lopen maar had toch nog niet in de gaten dat ’t al zo laat was.

Edwin had al broodjes gehaald en we gingen meteen ontbijten. Jammie, ’n broodje met Nutella. Even voor 09.00 uur heb ik TheoDorus weer aangeslingerd en ben ik op weg gegaan naar Autocamp Polari in Rovinj, Kroatie.

Net onderweg vlak voor de Karawankentunnel begon de ellende al. Langzaam rijdend verkeer, file, langzaam rijdend verkeer, file enz, enzoverder.

Nadat ik die strijd had overwonnen begon de volgende zich al weer aan te melden via de radio. Voor de grens met Kroatie stond 8 kilometer file. Half vijf heb ik Theodorus geparkeerd op exact dezelfde plek als waar ik in 2012 gestaan hebt.

Ik draai de luifel uit en ga eerst koffie zetten want daar had ik me onderweg geen tijd voor gegund. Als ik alles klaar heb ga ik even ’n rondje lopen over de camping. Kijken of ik nog bekenden tegenkom. Ik stap uit de bus en stap verkeerd. Ik val en verstuik m’n enkel. Verdomme, dat ging bijna fout. Ik heb er flink last van. Even rustig aan doen. Ik ga ook op zoek naar de ouders van m’n eerste vakantievriendinnetje. In 2012 kwam ik ze hier weer bij toeval tegen. Ik maak de wijnfles leeg op ’t strand waar de strandbedjes al klaar liggen voor de dag van morgen. Ik ga me douchen en duik de (denkbeeldige) koffer in. Tot morgen.

Proost!

17-07-2016

Vandaag heb ik 'n rustdag ingelast. D.w.z. vandaag ga ik op zoek naar de ouders van m'n vroegere vakantie vriendinnetje. en ik doe de was.

Als ik 's avonds bij de bus zit komen er 'n paar Duitse dames langs en beginnen 'n praatje. Al snel komen we bij het feit dat de dames al sinds hun tiende jaar elk jaar naar deze camping komen en kennen de mensen wel die hier ieder jaar terug komen. Zo kennen ze ook de mensen die ik zoek. Die man met de lamme arm? De kennen we! zeggen ze tegelijk. Maar ze hebben 'm dit jaar nog niet gezien. Helaas.

18-07-2016

Vanochtend al om 06.30 uur opgetsaan en om iets over zeven ben ik naar de uitgang gereden om weer verder te gaan. Eerst nog even betalen.

Ik ga op pad naar Autocamp Marina. Vandaag heb ik de "dodenweg" op 't programma staan. Het blijk 'n prachtig mooie weg langs de kust. Vele bochten en hele mooie uitzichten. Maar je moet ook opletten!

Ik stuur 'n mail naar Hr. Winter van Autowereld en zie hier beneden z'n antwoord.

Beste Dorus,

De auto die je hier op de foto ziet is een testmule voor de Maserati Levante. Het gaat om een vroeg prototype waarbij enkel de onderhuidse techniek wordt getest onder de carrosserie van een ander model, in dit geval de Ghibli.

Waarom nog met deze ontwikkelingsauto gereden wordt is ons ook een raadsel.

Ga HIER verder naar deel 2.